KAFKA CIRCUS (ENGLISH)
from The Trial by Franz Kafka
with Roberto Abbiati
and with Johannes Schlosser
directed by Claudio Morganti
music by Claudio Morganti and Johannes Schlosser
production Teatro Metastasio di Prato, TPE – Teatro Piemonte Europa in collaboration with Armunia residenze artistiche
Contact> Associazione Culturale Lucciola Paolo Gorietti – asso.lucciola@tiscali.it 00393395922993
DOWNLOAD ARTISTIC SHEET
LITTLE STAGE PLAN KAFKA CIRCUS
The latest Abbiati’s creation – with the support of the Teatro Stabile d’Innovazione (Franco D’Ippolito director) – is inspired by a novel: The Process by Franz Kafka. Show without words, Josef K. drama is told through gestures and mimics, characters looks like hallucinations who sometimes makes us laugh and sometimes makes us think about our own society.
“Abbiati plays like a silent Buster Keaton, everything is whispers and shouts, glances and wonder” Gabriele Rizza, Il Manifesto
“With Abbiati’s mimic qualities, objects on the scene (all hand made) like a maze, this creation mixes simple understandable concepts to deep cross references that arts and literature lovers will much enjoy” Renzo Francabandera e Matteo Brighenti, PAC
“There is not much to add to this show: really a little jewel, a shining jewel of intelligence” Enrico Fiore, Controscena
CIRQUE KAFKA (FRANCAIS)
TELECHARGEZ LE DOSSIER
La tout nouvelle production – soutenu par le Teatro Stabile d’Innovazione di Prato (Franco D’ippolito directeur) – est à nouveau inspiré par un roman , « Le Proces » de Franz Kafka.
Spectacle sans paroles, le drame de Josef K. est raconté à travers les geste et la mimique, les personnages se montrent comme des hallucinations qui font à la foi mourir de rire, à la foi nous oblige à réfléchir sur la société actuelle.
“Abbiati joue comme un Buster Keaton sans voix, tout chuchotements et cris, coup d’œil et stupeurs” Gabriele Rizza, Il Manifesto
“Avec la qualité mimique de Roberto Abbiati , le dédale d’objets sur scène tous fabriqués à la main, cette création mélange une simplicité de compréhension à des renvois à des codes et à des suggestions très profondes pour les passionnés des arts de la scène et de la littérature” Renzo Francabandera e Matteo Brighenti, PAC
“Il n’y a pas besoin d’ajouter grand-chose à ce spectacle : vraiment un petit bijou, un brillant bijou d’intelligence” Enrico Fiore, Controscena